Iniekcje z Kolagenu MD pod kontrolą USG

Kolagen jest kluczowym składnikiem tkanki łącznej, z której zbudowana jest nie tylko skóra, ale także ścięgna, więzadła czy chrząstka. Z wiekiem elastyczność i sprężystość tkanki łącznej spada i jest to naturalny proces związany ze starzeniem. Do szybszego niszczenia elastycznych elementów układu ruchu (stawów, więzadeł, ścięgien) może dochodzić także w wyniku długotrwałych przeciążeń, urazów oraz kontuzji sportowych.

Która forma kolagenu jest najskuteczniejsza?

Na rynku istnieje wiele preparatów kolagenowych w formie tabletek czy kapsułek. Jednak forma doustna tej substancji wykazuje niską skuteczność, gdyż jak każde białko, także kolagen jest trawiony już w żołądku. Najlepszą formą terapii kolagenem jest jego podaż w postaci zastrzyków w miejsce, gdzie doszło do uszkodzenia naturalnych cząsteczek tej substancji.

Rolą kolagenu (podstawowego składnika tkanki łącznej) jest podtrzymywanie, wspieranie i przywracanie naturalnych włókien kolagenowych tkanki łącznej. Podany w formie iniekcji indukuje procesy regeneracyjne poprzez stymulację organizmu do syntezy własnego kolagenu.

Około 25-35% populacji na świecie wymaga leczenia zespołów bólowych narządu ruchu. W krajach rozwiniętych dotyczy to prawie 40-50% ludzi i jest związane z siedzącym trybem życia, dietą, brakiem ruchu. Ból jest głównym powodem dla którego pacjenci chętnie poddają się różnym rodzajom terapii- konwencjonalnych lub innych, byle złagodzić przykre objawy i doznania.

Leczenie zarówno sterydowymi jak i niesterydowymi lekami przeciwzapalnymi zapewnia pozytywne efekty w krótkim czasie ale może dawać niekorzystne objawy uboczne. Wielu pacjentów nie może używać niesterydowych środków przeciwzapalnych, lub mogą je stosować przez krótki czas. Ponadto, chociaż eliminacja bólu jest głównym celem, jego przyczyny w postępowaniu medycznym są często zaniedbywane

Kiedy stosować kolagen?

• Bóle ścięgien w wyniku przeciążenia
    • łokieć tenisisty i golfisty
    • ostroga piętowa
    • kolano skoczka
    • bóle barku
    • zapalenie ścięgna Achillesa
  • Urazy ścięgien i więzadeł (naciągnięcia, naderwania, zerwania)
  • Bóle stawów na tle zwyrodnienia
  • Bóle mięśniowo-powięziowe (kręgosłupa, kończyn)

Czy preparaty kolagenu są bezpieczne?

Preparaty kolagenu zarejestrowane jako wyroby medyczne do wykonywania wstrzyknięć.

Cechuje je:

• brak miejscowych i ogólnych reakcji alergicznych
  • brak objawów ubocznych wczesnych czy późnych
  • brak przeciwwskazań
  • brak interakcji z lekami
  • możliwość uzyskania synergicznego działania z innymi preparatami kolagenu

Jak wygląda terapia kolagenem

Terapia kolagenem w formie wstrzyknięć polega na regularnych iniekcjach w miejscu zmienionym chorobowo. Zaleca się podawanie preparatów kolagenu w odstępie co 5-7 dni w liczbie 3-10 iniekcji. Dla uzyskania najlepszych rezultatów terapię należy prowadzić pod kontrolą USG. Wówczas lekarz ma możliwość precyzyjnego podania kolagenu oraz ciągłe monitorowanie leczenia.

Ortopedia regeneracyjna

Pozostaw kontakt - oddzwonimy